Sunday, August 24, 2008

Back to Sydney


ENG: Sunday must and is sunny! It was hard work to hitch hike and get my plance in Alice Springs to Sydney. I'll take another plane back to Europe in a few minutes. This morning I finally met Lucas Trihey, the Aussie adventurer who became the first person to walk the width of the Simpson desert unsupported (June 2006). We discussed my path and I showed him the CamWheel. He helped me a lot with his knowledge and gave advices for me to be successful. Later we went to my main Aussie sponsor Activate Outdoors. They have been my first sponsor ever and are always helping out new adventurers with original adventure ideas.




FRA: Le dimanche doit et est ensoleillé. Ce fût difficile de faire de l'autostop pour revenir à Alice Springs pour ne pas manquer mon avion. Je décolle aussi dans quelques minutes pour l'Europe. Et ce matin, j'ai enfin rencontré Lucas Trihey, l'aventurier Australien qui a vaincu en premier et sans assistance le Simpson sur sa largeur (Juin 2006). Nous avons discuté de mon chemin suivi et je lui ai montré la CamWheel. Il m'a aidé depuis le début et ses conseils furent indispensables à mon succès. Plus tard, nous avons été rendre visite à mon sponsor Australien principal. Activate Outdoors était mon tout premier sponsor de mes expéditions. Ils aident régulièrement de nouveaux aventuriers qui viennent avec une idée originale.

No comments: